Булінг – це специфічна форма агресивної поведінки, коли учень повторно чи постійно зазнає негативних дій з боку одного чи більше учнів. Протидія цьому ганебному явищу є основним завданням сьогодення. Саме тому 27 березня 2019 року на базі ЗЗСО Ємільчинської гімназії відбувся семінар-практикум класних керівників на тему: «Булінг та його види. Профілактика виникнення та подолання проявів у дитячому середовищі».
Метою семінару-практикуму було ознайомлення учасників з психолого-педагогічними особливостями проявів булінгу у сучасному освітньому просторі, визначення методів його профілактики та запобігання.
У семінарі взяли участь 35 вчителів із 20 закладів освіти.
У теоретичній частині, презентацію якої підготувала соціальний педагог Ємільчинської гімназії Євтушок Тетяна Станіславівна, акценти були зроблені на розпізнання булінгу, хто є жертвою та ініціатором булінгу, форми та види булінгу, та як правильно реагувати вчителям та батькам на прояви булінгу в закладах освіти. Також були висвітлені питання змін у законодавстві щодо відповідальності кожної зі сторін учасників.
У практичній частині семінару психолог гімназії Лук’янчук Алла Володимирівна провела з класними керівниками експрес-діагностику рівня самооцінки Також з метою попередження булінгу учасниками семінару були практично опрацьовані вправи, спрямовані на вміння проявляти та усвідомлювати свої емоції; розвиток навичок самоаналізу та рефлексії, емпатії, співпереживання, уважного ставлення до себе й толерантного ставлення до інших.
Методист відділу освіти, молоді та спорту Рацун М. С. зазначила, що вирішальна роль у боротьбі з булінгом в освітньому просторі належить учителям. Впоратися з цією проблемою вони можуть лише за підтримки керівництва закладів, батьків, представників місцевих органів влади.
Підсумком роботи стала презентація роботи груп, під час якої учасники зазначили, що семінар-тренінг дозволив актуалізувати знання щодо особливостей проявів булінгу в сучасному закладі середньої освіти та набути навичок запобігання та профілактики цього явища.
На закінчення семінару-практикуму начальник відділу С. Л. Жека наголосив, що головна перевага таких заходів – це формування відповідальності вчителя, готовність прийти на допомогу, вміння розв’язати конфлікт. фото
|